spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
HEPSI |0-9 |A |B |C |Ç |D |E |F |G |Ğ |H |I |İ |J |K |L |M |N |O |Ö |P |R |S |Ş |T |U |Ü |V |Y |Z

Index

Editör (1/1)
Editör
Soylesiler (7/547)
Caz, Çeviri ve Derlemeler, Halk Müzikleri, ...
 

 
Search
Sonuçlar 91 - 100 Toplam: 548
Göster #

91. YESARİ ASIM ARSOY/ Şarkılarım hangi sanatçı için yaratıldıklarını bildirir
(Soylesiler/Klasik Türk Müziği)

“Bekledim de Gelmedin", "Ömrüm Seni Sevmekle Geçecek”, “Biz Heybeli’de Her Gece Mehtaba Çıkardık” gibi unutulmaz şarkıların bestecisi Yesari Asım Arsoy müezzinlikten müziğe ge&...
31/07/2016 | 692 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

92. KÜÇÜK VERJİN/ Hayatta en çok kanto söylemeyi ve muhallebiyi sevdi
(Soylesiler/Çeviri ve Derlemeler)

20’nci yüzyılın başında, İstanbul’un eğlence hayatındaki en ünlü üç kanto şarkıcısından biriydi. Verjin Ozan, şarkıcılığının yanı sıra “Çeri Başı”, “Menekşeyi Pek Severim”, “...
30/07/2016 | 686 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

93. AŞIK VEYSEL / Çünkü insanın nefsi var
(Soylesiler/Halk Müzikleri)

70 yaşına gelen Aşık Veysel'e bir radyo röportajında “sizden geriye neyin yadigar kalmasını dilerdiniz” diye sorarlar. “Henüz yolun başı...
26/07/2016 | 680 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

94. ÖMER REFİK YALTKAYA/ Şopen çalmak piyanist için engin zevktir
(Soylesiler/Klasik Müzik)

Robert Kolej’de makine mühendisliği öğrenimi görüp 1930’da, 23 yaşında ABD’ye yüksek lisans için giden Ömer Refik (Yaltkaya) yetenekli bir piyanistti. Özel derslerle kendisini yetiştirmişt...
24/07/2016 | 530 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

95. NECATi CUMALI / Şevki Bey’i büyük kılan şarkılarının diyetini ödeyecek kadar riskli yaşamasıdır
(Soylesiler/Klasik Türk Müziği)

20 Temmuz 1891’de, alkol koması sonucu 31 yaşında hayata veda etmişti Şevki Bey. 125 yıl geçti aradan. Şarkıları hâlâ seviliyor, dinleniyor. Edebiyatçı Necati Cumalı, Yılmaz Öztuna’nın büyük bestec...
21/07/2016 | 666 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

96. FARUK YENER / Pek az yanılgıya düştüm
(Soylesiler/Kırkambar)

Bir çağdaş besteci, müzik eleştirmenini sorgu koltuğuna oturttuğunda neler olabilir? İşte sıradışı bir örnek: İlhan Usmanbaş<...

97. MICHAEL TIPPETT / 1930 öncesindeki eserlerimi çektim, çünkü beni doğru yansıtmıyorlardı
(Soylesiler/Çeviri ve Derlemeler)

Handel sonrası, 200 yıl boyunca uluslararası düzeyde takdir gören besteci çıkaramayan İngiliz müziği, 20’nci yüzyılın eşiğinde Elgar’la birlikte yeniden canlanmıştı. Michael Tippett bu gelişmenin itici gü&c...
18/07/2016 | 615 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

98. IGOR MARKEVITCH / Müzeci değiliz, görevimiz dinleyiciyi yeni ve az bilinen müziklerle de tanıştırmak
(Soylesiler/Çeviri ve Derlemeler)

Rus asıllı, İtalya ve Fransa vatandaşı orkestra şefi İgor Markevitch’e göre, İtalyan orkestraları canlı fakat disiplinsiz, Fransızlar besteciye inandıklarında çok gayretli. Yeni müziğe programlarında yer veren ABD orkestraları
17/07/2016 | 713 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

99. İLHAN USMANBAŞ / Konservatuvarlar olmasaydı müzik çok daha ileri adımlar atardı
(Soylesiler/Klasik Müzik)

1969’da Cenevre Radyosu’nun açtığı konusuz sahne müziği yarışmasında İlhan Usmanbaş “Bir Bale İçin Müzik”le birinci olm...
16/07/2016 | 801 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

100. EKREM KARADENİZ / Musikimiz hamur tatlılarımıza benzer, aynı malzemeden pek çok lezzet üretilebilir
(Soylesiler/Klasik Türk Müziği)

“Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları” başlıklı kapsamlı kitabın yazarı Ekrem Karadeniz, piyanonun Türkiye’ye gelişinden sonra Türk Müziği’nin “berbat olduğunu” düşünüyordu. 1981...
15/07/2016 | 584 İzleme | (0 oy) | Devamını oku...

  
Top
spacer.png, 0 kB