spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Çeviri ve Derlemeler
RİCARDO MUTİ / Şef platformu iktidar alanı değil, yalnızlık adasıdır

ImageŞef Ricardo Muti, orkestradan karakteristik tını elde etmenin önemini Herbert von Karajan’dan öğrendiğini söylüyor. Orkestra tınısının ulusal kültürle bağlantısına dikkat çekiyor. CD kayıt teknolojisinin, plak firmalarının dayatmasıyla günümüzde orkestraların aynı tınlamasından şikayetçi. “Kişiliklerini kaybediyorlar. Şu anda tınının apaçık tesviyesini yaşamaktayız” diyor.

Devamını oku...
 
HASAN F. ALNAR / Sağlığında, Viyana Senfoni beş kez eserlerini seslendirmişti

ImageGenç sanatçılarımızın dünya sahnelerindeki başarılarını değerlendirirken çoğu zaman geçmiş kuşakların kazanımlarını unuturuz ya da görmezden geliriz. Hasan Ferid Alnar’ın 1935’ten itibaren Viyana Senfoni’ye 2 konserde şeflik yapması, kanun gibi otantik bir çalgı için yazdığı konçertoyu seslendirmesi, toplam 5 konserde eserlerinin yorumlanması bugün bile gurur duyulacak başarılar. İşte Viyana Senfoni arşivindeki belgelerden, Alnar konserleri…

Devamını oku...
 
OLGA KERN / Depresyondan zirveye

ImageDibe vurmaya çeyrek kala silkinen, hayatıyla birlikte müzikteki kaderini de değiştiren piyanist Olga Kern’den söz edeceğiz size. Kern’in adı 2000'lerin başında Madonna ve Tori Amos’la birlikte genç kızların “örnek kadınlar” listesine girmişti...

Devamını oku...
 
MICHAEL DAUGHERTY/ Atonali kolayca yazarım, marifet hafızada kalacak melodi bestelemek

ImageMichael Daugherty’nin klasik müzik dünyasındaki lakabı “Amerikan popüler kültür kahramanlarının bestecisi.” Konçerto, senfoni, operalarının esin perileri Superman, Liberace, Elvis Presley, Jackie Onasis, motosikletli Hell’s Angels… 63 yaşındaki Amerikalı bestecinin önceki ay Türkiye’de seslendirilen çello konçertosu “Hemingway Öyküleri” 12 Şubat'ta bestesiyle ve CD’siyle 3 Grammy kazandı. 

Devamını oku...
 
PAUL BADURA-SKODA / Dinleyicilerime satır aralarını okuma fırsatı sunuyorum

Image20.yy’ın önemli piyanistlerinden Skoda müzikte birçok duygunun notaya aktarılamadığına, yorumcunun öncelikle bunu keşfetmesi gerektiğine inanıyor. Satır aralarındaki gizli duyguları keşfedip dinleyicilerine sunuyor. Mozart, Beethoven, Schubert yorumlarıyla tanınan piyanist 2017’de 90 yaşına bastı. 2002’de İstanbul’a gelmişti. Hâlâ konserlerini sürdürüyor. 

Devamını oku...
 
AARON COPLAND / Çoğu dinleyici müziğin birinci katmanında takılıp kalır

Image20’nci yüzyılın önde gelen Amerikalı bestecilerinden Aaron Copland, daha sonra kitaba dönüştüreceği dinleme üzerine incelemesinde müziğin üç ayrı katmanda dinlenmesi gerektiğini söylüyor.İlhan Usmanbaş'ın Türkçesiyle...

Devamını oku...
 
IGOR STRAVINSKI / Gelecek bana hiçbir zaman yaşadığım anın güvenini vermiyor

ImageBesteci İgor Stravinski esin kaynaklarını, besteleme sürecini anlatıyor.

Devamını oku...
 
SEYFEDDİN ASAL / 1921’de Viyana’da Brahms konçertosu çalmış mıydı?

ImageKemancı Seyfeddin Asal, 1921’de Viyana’da Brahms’ın keman konçertosunu çalmış, orkestrayı ünlü şef Ferdinand Loewe yönetmişti… Asal, daha sonra Viyana Senfoni ve Viyana Filarmoni’nin baş kemancısı olmuştu. Bu bilgileri veriyor Gültekin Oransay “Batı Tekniğiyle Yazan 60 Türk Bağdar” kitabında. Merak edip konserin peşine düştüm. Bakın altından neler çıktı…

Devamını oku...
 
ARTHUR HONEGGER / Schoenberg yeteneksizliği nedeniyle atonal müziği kullanıyordu

Image20. yüzyılın önde gelen bestecilerinden "Fransız Altılıları" üyesi Arthur Honegger, 1955’te, ölümünden birkaç ay önce yapılan röportajda “Müzik, akıl yoluyla yüreğe, yürek yoluyla akla seslenir” diyor. Atonal ve serial müzik akımlarını sert dille eleştiriyor. İlhan Baran’ın tercümesiyle…

Devamını oku...
 
MARGUERITE LONG/ Çoğu çağdaş besteci piyanistleri paldır küldür çalmaya zorluyor

ImageSatie, Faure, Debussy’nin yakın dostu ve önde gelen yorumcusu piyanist Marguerite Long aynı zamanda dünyanın en önemli piyano yarışmalarından birinin de kurucusuydu. Cemal Reşit Rey, Ayşegül Sarıca dahil yaklaşık bin piyanist yetiştirmişti. 1963’de, ölümünden üç yıl önce yayımlanan röportajında Long “Chopin çalmayı Debussy’den öğrendim. Tuşesini kavramak için Chopin çalmaktan parmaklarının yıprandığını söylerdi” diyor.

Devamını oku...
 
<< Başa Dön < Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki > Sona Git >>

Sonuçlar 1 - 10 Toplam: 49
spacer.png, 0 kB